Er bestaan veel mogelijkheden om het vak marketing te leren. Toch mist er nog wel wat. Marketing wordt niet zelden beperkt tot marketingcommunicatie of zelfs reclame dat voor een beperkte kijk zorgt. In veel marketingopleidingen komen bepaalde essentiële marketingonderdelen niet of nauwelijks aan de orde. Bovendien ontwikkelt het vak zich in een razend tempo. Wij hebben de diepe overtuiging dat marketing veel meer impact kan hebben en in de toekomst een spil kan zijn binnen organisaties, juist in een wereld waarin technologie de marketeer helpt (maar ook bedreigt). De kerncompetenties van de marketeer zijn cruciaal voor het duurzaam floreren van organisaties, in de volle breedte van organisaties. Met meer impact voor mensen, voor organisaties en voor de maatschappij als geheel. Niet iedere professional heeft het geluk om marketing op een hoog niveau in de praktijk te leren.
Marketing-D is de meest complete marketingopleiding in Nederland. Zeg maar op MBA-niveau met een bedrijfskundige insteek. Vanuit de brand management en marketingprincipes zoals die worden toegepast bij de beste marketingbedrijven, maar dan doorontwikkeld naar nu. Alle belangrijke marketingonderwerpen komen aan bod met in totaal meer dan 25 topsprekers die op hoog niveau in de praktijk opereren. Deze opleiding is aanvullend aan NIMA-B en NIMA-C en heet daarom Marketing-D. Strategisch, inspirerend, compleet en praktijkgericht.
De opleiding is verdeeld in 3 modules: D1, D2 en D3. De reis begint bij D1, een tweedaagse Masterclass Executive Marketing. D2 en D3 zijn beide vierdaagse opleidingen. Alle modules zijn los te volgen. Als je alle 3 de modules gevolgd hebt binnen twee jaar, dan mag je desgewenst meedoen aan het examen Marketing-D.
Deze opleiding voldoet aan je behoeften als je op zoek bent om jezelf te ontwikkelen in het marketingvak. Het vak, het tijdsgewricht, technologie – alles verandert in razend tempo. Tegelijkertijd blijven een aantal kernprincipes en uitgangspunten rechtovereind staan. Hoe combineer je deze? Iris gelooft dat de topprofessional en leidinggevende van nu beschikt over drie dingen: vakkennis op strategisch niveau zodat je kennis hebt van alle belangrijke marketingonderwerpen maar ook de verbanden ziet en de lijnen (het beleid) kunt uitzetten met scherpe strategische keuzes; sociale en emotionele vaardigheden die je steeds meer nodig hebt als leidinggevende maar ook om een spilfunctie binnen de organisatie te vervullen; en kennis van ethiek om de noodzakelijke afwegingen te kunnen maken voor alle stakeholders binnen en buiten een organisatie, als een kans en als een bedreiging. Deze aspecten zijn alle drie noodzakelijk voor de moderne marketeer om vanuit marketing een wezenlijke bijdrage te leveren aan het duurzaam floreren van organisaties en mensen – en vormen daarmee de pijlers van deze opleiding. Tot slot voldoet deze opleiding aan jouw behoeften als je op zoek bent om te leren van de besten want van de besten leer je het meeste. “De besten” zijn de mensen die op hoog niveau in de praktijk werken. En tegelijk de mensen die boven de praktijk kunnen uitstijgen, hun kennis en inzichten helder en inspirerend kunnen overbrengen en een visie hebben. Van hen wil je leren en met hen wil je sparren. Daarom hebben we meer dan 25 topsprekers en -docenten bij deze opleiding betrokken. Mensen die vanuit verschillende rollen op hoog niveau in de praktijk actief zijn.
Aan het einde van deze opleiding ben je een moderne leidinggevende marketeer:
Marketing-D is ontwikkeld en samengesteld door Marc van Eck RM en Guy van Liemt RM, en wordt gegeven samen met 25 inspirerende gastsprekers uit het werkveld (zie voor namen het kopje ‘Leiding’). Marc en Guy overzien het curriculum en begeleiden alle dagen. Tenminste een van hen is altijd aanwezig. Tevens bewaken zij de eenheid in de verscheidenheid.
Marc van Eck is oprichter van New Growth Strategies, de strategy & brand consultancy van TBWA. Momenteel is hij Chief Growth Officer van TBWA Nederland, voorzitter van het College van Register Marketeers, serial entrepreneur, bestselling auteur, veelgevraagd spreker en boardroom consultant.
Guy van Liemt RM is boardroom consultant, lid van het College van Register Marketeers en public speaker. Daarnaast coauteur van de bestseller Marketingcommunicatie in 14 stappen (bekroond tot marketingstudieboek van het jaar). Guy heeft het marketingvak geleerd bij Procter & Gamble en Unilever, zeer ruime ervaring als docent-trainer bij de marketing- (NIMA-B en -C) en marketingcommunicatie-opleidingen van SRM (o.a. College for Brand Management) en is meerdere malen verkozen tot de 5 beste sprekers van het NIMA.
Bekijk het volledige opleidingsprogrammaBedrijfseconoom, docent, spreker, marketing-, marketingcommunicatie- en merkadviseur, lid van het NIMA College van Register Marketeers
Meer over Guy van Liemt RMOprichter New Growth Strategies en Chief Growth Officer van TBWA Nederland
Meer over Marc van Eck RM2025 | |
Masterclass-D1: |
Ma-di 10 februari (incl. diner) en 11 februari 2025 |
Marketing-D2: |
Ma-di 16+17 juni 2025 Ma-di 30 juni - 1 juli 2025 |
Marketing-D3: |
Ma-di 6+7 oktober 2025 Ma-di 27+28 oktober 2025 |
Programma tijden
09.00 - 17.00
Locatie
Regio Utrecht
Contact
Mocht je vragen over hebben, stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547.
Marketing D1 (Masterclass Executive Marketing)
€ 1.750* Masterclass prijs
€ 1.485* voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA
Marketing D2 (Marketing zoals marketing bedoeld is)
€ 2.995* opleidingsprijs
€ 2.540* voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA
Marketing D3 (Marketing in de moderne wereld)
€ 2.995* opleidingsprijs
€ 2.540* voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA
Drie modules samen bij direct boeken
€ 6.695* opleidingsprijs
€ 5.950* voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA.
*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.
De opleidingsprijs is inclusief de literatuur, catering op alle dagen en diner op de eerste dag van de Masterclass (D1). Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.
Deelname aan de live case kost € 620* bovenop de opleidingsprijs. De 2-daagse live case is exclusief overnachting maar inclusief catering en diner. De live case is optioneel en kan apart bijgeboekt worden. Op deze kosten is geen korting van toepassing
Het examengeld bedraagt € 750* bovenop de opleidingsprijs. Hieraan mag je meedoen als je binnen twee jaar de modules D1, D2 en D3 gevolgd hebt. Het examen is optioneel en kan apart bijgeboekt worden. Ook op het examengeld is geen korting van toepassing. Mocht je het examen de eerste keer onverhoopt niet halen, dan mag je één herexamen doen. Dit is in het examengeld inbegrepen.
*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% btw. Indien de btw in zijn geheel niet kan
worden teruggevorderd, gelieve contact op te nemen.
Het examen is optioneel. Indien alle drie de modules binnen een tijdsbestek van twee jaar gevolgd zijn, mag je meedoen aan het examen Marketing-D. Het examen bestaat uit een schriftelijk examen. Het examen toetst de tijdens de opleiding behandelde stof. Na succesvolle afronding, tenminste een voldoende voor het schriftelijke examen, ontvang je het diploma Marketing-D.
Het examengeld bedraagt € 750,-. Op het examengeld is geen korting van toepassing. Mocht je het examen de eerste keer onverhoopt niet halen, dan mag je een keer herexamen doen. Dit is in het examengeld inbegrepen.
De opleiding bestaat uit 3 modules van 2 dagen (D1), 4 dagen (D2) en 4 dagen (D3) met een optionele live case van 2 dagen. Alle modules worden in blokken van twee aansluitende dagen aangeboden. Tussen de blokken zitten doorgaans drie tot vier weken, waarbij rekening wordt gehouden met schoolvakanties en feestdagen. D1, D2 en D3 kunnen los gevolgd worden.
Tijdsbesteding tussen de blokken binnen D2 en D3 om literatuur of artikelen door te nemen wordt geschat op 2 uur per blok.
Indien alle drie de modules binnen een tijdsbestek van twee jaar gevolgd zijn, mag je desgewenst meedoen aan het examen Marketing-D, waarbij je bij goed gevolg het Marketing-D diploma ontvangt.
Eventuele artikelen en lesmaterialen worden ter beschikking gesteld.
Deelnemers
Aan de Masterclass Executive Marketing (D1) kunnen maximaal 30 deelnemers meedoen, aan de modules D2 en D3 per module maximaal 15 deelnemers. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.
Accreditatie
De opleiding Marketing-D is geaccrediteerd door het NIMA waarmee er ook PE-punten mogen worden toegekend.
Iris-partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van een of twee Iris-partners.
Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn naast hun betrokkenheid bij de Iris Academy nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen en kunnen zij hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten in de opleidingen blijven inbrengen.
Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En Iris legt de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld door de deelnemers, worden beloond met een NPS van tenminste +30 en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.
Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.
Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek.