Wanneer introduceer je nieuwe producten onder een bestaand merk en wanneer ontwikkel je een nieuw merk? Waarom zet je corporate merk endorsement in? Is onze merkportfolio te groot? Wat betekent een aanpassing van de strategie of organisatie voor mijn merkportfolio? En wat is de relatie tussen cultuur en merkportfolio?
In de 2-daagse Masterclass Brandportfolio & Extensions leer je de onderliggende theorie (o.a. categorisatie en brand extension theory) en delen we inzichten uit talrijke nationale en internationale cases. We besteden aandacht aan de modellen, de toepassingen in de praktijk, de inzet van onderzoek én aan het proces in de organisatie.
Lees hier onze SWOCC kennisbank artikelen:
Waarom een marketinggerichte merkportfolio niet altijd een goed idee is
Richt je merkportfolio in op basis van associatiestructuren
Jij bent verantwoordelijk voor een merk en/of de merkportfolio van een organisatie of je adviseert op dit niveau. De uitdaging is om te zorgen dat het merk of de merkportfolio toekomstbestendig is en past bij de strategische uitdagingen van de organisatie.
Jij wilt jouw eigen onderbouwde visie vormen, hierover kunnen sparren met het bestuur, en de organisatie meenemen in de merkontwikkeling.
In de Masterclass Brandportfolio & Extensions leer je de theorie & de praktische tools om een merkportfolio slimmer in te richten en strategische keuzes te maken rondom innovatie, design en communicatie.
Deze Masterclass is bedoeld voor:
Merk-, marketing- en communicatieprofessionals van commerciële en publieke organisaties die te maken hebben met fundamentele en praktische vragen rondom de inrichting van de merkportfolio. En merkadviseurs en -strategen die voor zichzelf of bij een bureau werken en hun strategische kennis op dit terrein willen vergroten.
Masterclass Brand Portfolio & Extensions wordt verzorgd door Onno Maathuis en Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders). Onno is gepromoveerd op een onderzoek naar merkportfolio-management. Samen met Mary heeft hij de afgelopen jaren veel organisaties geholpen bij het inrichten van hun merkportfolio en het nemen van beslissingen over merken bij fusies, productintroducties en (her-)positionering. Zie ook www.depositioneerders.nl.
Onno & Mary presenteren theoretische inzichten, praktische modellen en veel praktijkervaringen en -cases. Hans Middelhoek (USP Company) geeft verdieping op het onderwerp ‘brand extensions en innovatie’, Remko Herremans (ABN AMRO) presenteert ervaringen en inzichten uit de praktijk van portfoliomanagement.
Bij inhoudelijke vragen over deze masterclass, mail Onno op onno@irisacademy.nl.
Bekijk het volledige opleidingsprogrammaMerkspecialist en medeoprichter van De Positioneerders
Meer over Mary HoogerbruggeDag 1 | Wo 10 april: 09.00 - 21:00 (inclusief diner) |
Dat 2 | Do 11 april: 09.00 - 17:00 |
Locatie
Regio Utrecht
Contact
Mocht je vragen over hebben, stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547.
€ 1.750* opleidingsprijs
€ 1.485* voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA.
*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.
De Masterclass is inclusief literatuur, catering op de beide dagen en een diner op de eerste dag. Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.
De opleiding bestaat uit 2 opeenvolgende dagen, inclusief diner en avondprogramma op de eerste dag. Als cursist krijg je van tevoren een aantal artikelen en leessuggesties toegestuurd, inclusief een case (beperkte voorbereidingstijd nodig).
Het programma bestaat uit verschillende onderwerpen:
Dag 1 (wo 10 april)
Met overnachtingsmogelijkheid op de locatie.
Dag 2 (do 11 april)
De Masterclass "Brand Portfolio & Extensions" is inclusief literatuur. Hieronder vallen de
Deelnemers
Er doen maximaal 16 deelnemers aan deze opleiding mee, zodat we ruim aandacht kunnen besteden aan de vragen en cases van elke specifieke deelnemer. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.
Deze cursus staat onder leiding van dr Onno Maathuis, die gepromoveerd is op een proefschrift over Corporate Branding & Portfoliomanagement, redacteur is van Corporate Reputation Review en SWOCC selectie, en ruim 20 jaar praktijkervaring heeft in het inrichting en ontwikkelen van merkportfolios voor diverse publieke en private organisaties in verschillende consumenten- en zakelijke markten.
Iris partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van twee Iris-partners.
Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn (naast Iris Academy) nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen én kunnen zij blijvend hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten inbrengen.
Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En we leggen de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld, met een NPS van tenminste +30 worden beloond en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.
Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.
Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek.