Masterclass: Brand Portfolio & Extensions

Wanneer introduceer je nieuwe producten onder een bestaand merk en wanneer ontwikkel je een nieuw merk? Waarom zet je corporate merk endorsement in? Is onze merkportfolio te groot? Wat betekent een aanpassing van de strategie of organisatie voor mijn merkportfolio? En wat is de relatie tussen cultuur en merkportfolio?

In de 2-daagse Masterclass Brandportfolio & Extensions leer je de onderliggende theorie (o.a. categorisatie en brand extension theory) en delen we inzichten uit talrijke nationale en internationale cases. We besteden aandacht aan de modellen, de toepassingen in de praktijk, de inzet van onderzoek én aan het proces in de organisatie.

Lees hier onze SWOCC kennisbank artikelen:
Waarom een marketinggerichte merkportfolio niet altijd een goed idee is
Richt je merkportfolio in op basis van associatiestructuren

2 dagen | nog te bepalen
€1.750* opleidingsprijs | € 1.485* voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA.
Locatie: Regio Utrecht
*Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.
Onno Maathuis
Mary Hoogerbrugge

Ontwikkeld en begeleid door:

Onno Maathuis, Mary Hoogerbrugge

Programma


Dag 1

  • Ochtend theorie & toepassing merkportfolio & brand extensions (Onno Maathuis)
  • Middag merk en innovatie: van merkbelofte naar bewijs (Hans Middelhoek, USP Company)
  • Diner inbegrepen in de Masterclass
  • Avond  portfolio-management in de praktijk (Remko Herremans, ABN AMRO)

Overnachting met ontbijt zijn optioneel.

Dag 2

  • Ochtend (deel 1) Praktische toepassingen inrichting merkportfolio a.d.h.v. het MerkPortfolioModel (Mary Hoogerbrugge)
  • Ochtend (deel 2) Interactieve case: analyse hotelportfolio (o.l.v. Onno Maathuis)
  • Middag  Verdieping specifieke vragen van deelnemers & aan de slag met je eigen portfoliovragen (o.l.v. Mary & Onno)