Wil jij de ontwikkeling van jouw (organisatie)merk onderbouwd en geïnspireerd richting geven, zodat het merk een kompas wordt voor de organisatie én klanten? De opleiding Merk Leiderschap: Positioneren voor de toekomst daagt je uit om als professional je eigen visie te vormen op hoe het merk kan bijdragen aan het succes van jouw organisatie, daarbij ondersteund door merkspecialisten Mary Hoogerbrugge en Onno Maathuis.
In deze opleiding leer je van de theorieën van grote merkdenkers, de kennis en ervaringen van 15 topsprekers uit de wetenschap en de praktijk, van succesvolle cases én van de ervaringen van jouw medestudenten. Elke opleidingsdag wordt een nieuw thema behandeld, waarbij we je prikkelen om vanuit verschillende perspectieven naar merkvraagstukken te kijken. Tevens krijg je concrete handvatten aangereikt hoe je richting geeft aan de ontwikkeling van het merk en de organisatie daarin mee kan nemen.
Introductie van merkleiderschap
"Leidende denkers over merken"
Kennismaking met merktheorieën en merkdenkers.
Positioneren voor de toekomst
"Een leidend merk: positionering en merkgroei"
Kernprincipes van positioneren: (her)categorisatie en een gedachtegoed.
Merkidentiteit en betekenis
"De organisatie als merk"
Organization branding en betekenisvol zijn als organisatiemerk.
Merkportfoliobeleid
"Een effectieve merkportfolio"
De ontwikkeling van een passend portfoliobeleid.
Merkontwikkeling vanuit onderzoek
"Op zoek naar het sturende inzicht"
Bronnen voor positioneren: de outside-in analyse.
Merkontwikkeling en merkmanagement
"Het managen van het merk intern en extern"
Merkontwikkeling vanuit een kompas.
Van merk naar gedrag
"Van inspiratie naar activatie"
Merkbouwen in een digitale tijd.
Merken van vandaag en morgen
"Een leidend merk vraagt focus en commitment"
Positioneren is kiezen.