Wil jij dat jouw merk een richtinggevend kompas wordt richting klanten en in je organisatie? Verdiep en verbreed je kennis met de strategische opleiding Merk Leiderschap: Positioneren voor de toekomst.
In deze 8-daagse opleiding leer je van de theorieën van grote merkdenkers, de kennis en ervaringen van 17 topsprekers uit de wetenschap en de praktijk, van succesvolle cases én van de ervaringen van jouw medestudenten. Elke opleidingsdag wordt een nieuw thema behandeld, waarbij we je inspireren vanuit verschillende perspectieven. Je ontwikkelt je als professional met een eigen visie op en hoe het merk bij kan dragen aan het succes van jouw organisatie.
Introductie van merkleiderschap
"Leidende denkers over merken"
Kennismaking met merktheorieën en merkdenkers.
Positioneren voor de toekomst
"Een leidend merk: positionering en merkgroei"
Kernprincipes van positioneren: leiderschap, framing, (her)categorisatie.
Merkidentiteit en betekenis
"De organisatie als merk"
Organization branding en een betekenisvol organisatiemerk bouwen.
Merkportfoliobeleid
"Een effectieve merkportfolio"
De ontwikkeling van een passend portfoliobeleid.
Onderzoek en innovatie
"Op zoek naar het sturende inzicht"
Bronnen voor positioneren: inside-out en outside-in analyse.
Merkontwikkeling en merkmanagement
"Het managen van het merk intern en extern"
Merkbouwen als samenhangend geheel.
Merkbouwen met communicatie
"Werkingsmodellen als basis voor een leerproces"
Werking en effectiviteit van communicatie.
Merken van vandaag en morgen
"Merkbouwen in een digitale tijd"
Een sterk digitaal merk.