Masterclass: Marketing-D1 Executive Marketing

Het marketingvak, het tijdsgewricht, technologie – alles verandert in een razend tempo. Het gaat harder en sneller dan je vaak denkt. Zowel de context voor organisaties als het gedrag van klanten, consumenten, gasten, patiënten, cliënten en mensen in hun rol van burger en medewerker verandert. Deze krachtenvelden zijn essentieel voor iedere organisatie. Het stelt nieuwe eisen aan het marketingvak en marketeers, en vraagt om een nieuw perspectief, nieuwe kennis, vaardigheden en samenwerkingsvormen. Wij hebben de diepe overtuiging dat marketing veel meer impact kan hebben en een aanjager én spil kan zijn in organisaties, juist in een wereld waarin technologie de marketeer helpt maar ook bedreigt. De kerncompetenties van de marketeer blijken cruciaal voor het duurzaam floreren van organisaties, in de volle breedte van organisaties. Met meer impact voor mensen, voor organisaties en voor de maatschappij als geheel. 

Tijdens de tweedaagse Masterclass Executive Marketing gaan we hierover in gesprek. Op dag 1 doen we dat met verschillende CMOs. Zij geven hun kijk op marketing. De stand van het vak, de rol van leiderschap en ethiek, hun perspectief op de ontwikkelingsrichtingen van het vak, op de rol van de marketeer en op de rol van de CMO of marketingdirecteur binnen en buiten de organisatie. Op dag 2 doen we ditzelfde met CEO’s die onder meer met elkaar  gemeen hebben dat zij allen een marketingachtergrond hebben. Hoe kijken zij naar marketing, de rol en ontwikkeling van het vak en de marketeer, en welke rol marketing binnen organisaties kan vervullen? Waar liggen de kansen, wat is de potentie, wat is er nodig om dit in te vullen en waar liggen de hobbels en bedreigingen?

Deze tweedaagse Masterclass is los te volgen en is tevens de eerste van drie modules van de opleiding Marketing-D, die naast deze D1-module bestaat uit twee modules van elk vier dagen (D2 en D3).

2 dagen | 10+11 feb '25 | NIMA geaccrediteerd 30 PE-punten - examen Marketing-D
€1.750* opleidingsprijs | € 1.485* voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA.
Locatie: Regio Utrecht
*Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.
Marc van Eck RM
Guy van Liemt RM

Ontwikkeld en begeleid door:

Marc van Eck RM, Guy van Liemt RM
Masterclass Leiding Details Programma Inschrijven
Ik heb een vraag
Download PDF

Masterclass

Voldoet de Masterclass aan jouw behoeften?

Deze Masterclass voldoet aan jouw behoeften als je geïnspireerd wilt worden, ruimte hebt voor reflectie, het gesprek wilt aangaan op strategisch niveau en een groeimindset hebt. Om daarmee een effectievere marketingleider te zijn of te worden, met meer impact binnen en buiten de organisatie. Die een drijvende kracht wil zijn achter het duurzaam floreren van organisaties. Als je wilt leren van en in gesprek wilt gaan met de besten, want van hen leer je het meest. “De besten” zijn de mensen die op hoog niveau in de praktijk werken en die tegelijkertijd in staat zijn om boven de praktijk uit te stijgen, die hun kennis en inzichten helder en inspirerend weten over te brengen, een visie hebben en bereid zijn om ook over hun persoonlijke pad te praten. Van hen wil je leren en met hen wil je sparren.

Wat levert het jou op?

Inspiratie, nieuwe perspectieven, ruimte en kennis. Dat is wat deze Masterclass je gaat opleveren. Je scherpt je eigen-wijze kijk op marketing aan en ziet nieuwe horizonnen, kansen en perspectieven. Je wordt geschoold op strategisch vlak, je raakt geïnspireerd en bent in staat om kundiger en effectiever, met meer zelfvertrouwen en meer bevlogen je rol uit te oefenen. De sprekers tijdens deze Masterclass, die allen op hoog niveau in de bedrijfspraktijk actief zijn als CEO met een marketingachtergrond of als CMO of marketingdirecteur, zorgen voor een topniveau.

Voor wie is deze Masterclass?

  • Deze Masterclass is voor moderne marketingprofessionals, die leidingnemen én -geven aan zowel het marketingvak in de praktijk als aan marketeers binnen de organisatie. Marketingprofessionals die CMO, marketingdirecteur of -manager zijn, die zich willen ontwikkelen en geïnspireerd willen worden om nog beter leiding te kunnen geven, scherpere en inspirerender marketingbeleid te ontwikkelen en meer impact te hebben binnen en buiten organisaties. 
  • Het maakt niet uit of je werkzaam bent binnen profit of non-profit, FMCG, retail, B2B, dienstverlening of industrie – deze Masterclass is voor elk type organisatie van belang. 
  • Deze Masterclass is los te volgen maar tevens de eerste module (D1) van de opleiding Marketing-D, die in totaal uit 3 modules bestaat (D2 en D3 bestaan beide uit 4 dagen).

Leerdoelen van de Masterclass

Na de Masterclass Executive Marketing:

  1. Voel je je een completere marketingprofessional, met de vakkennis die de moderne marketeer nodig heeft in de volle breedte.
  2. Heb je inzicht ‘what it takes’ zowel op professioneel niveau als in menselijk opzicht, heb je inzicht in de problematieken en uitdagingen van anderen binnen organisaties alsook hoe zij daar mee om zijn gegaan en heb je gezien dat carrières (en het succes van organisaties) niet zonder tegenslagen in een rechte lijn omhoog lopen.
  3. Weet je hoe je vanuit marketing je impact kunt vergroten binnen de eigen organisatie en in de maatschappij.

Wie verzorgen de Masterclass?

De Masterclass Executive Marketing is net als de gehele opleiding Marketing-D ontwikkeld en samengesteld door Marc van Eck RM en Guy van Liemt RM, en wordt gegeven samen met 10 inspirerende gastsprekers. Marc van Eck is oprichter van New Growth Strategies, de strategy & brand consultancy van TBWA. Momenteel is hij Chief Growth Officer van TBWA Nederland, voorzitter van het College van Register Marketeers, serial entrepreneur, bestselling auteur, veelgevraagd spreker en boardroom consultant.

Guy van Liemt RM is boardroom consultant, lid van het College van Register Marketeers en public speaker. Daarnaast coauteur van de bestseller Marketingcommunicatie in 14 stappen (bekroond tot marketingstudieboek van het jaar). Guy heeft het marketingvak geleerd bij Procter & Gamble en Unilever, zeer ruime ervaring als docent-trainer bij de marketing- (NIMA-B en -C) en marketingcommunicatie- opleidingen van SRM (o.a. College for Brand Management) en is meerdere malen verkozen tot de 5 beste sprekers van het NIMA.

Bekijk het volledige opleidingsprogramma

Leiding

07 01

Guy van Liemt RM

Bedrijfseconoom, docent, spreker, marketing-, marketingcommunicatie- en merkadviseur, lid van het NIMA College van Register Marketeers 

Meer over Guy van Liemt RM
11 02

Marc van Eck RM

Oprichter New Growth Strategies en Chief Growth Officer van TBWA Nederland

Meer over Marc van Eck RM

Gastdocenten

Details

Data en locatie

Ma-di  10+11 februari 2025

Programma tijden
Dag 1: 09:00 - diner en avondspreker
Dag 2: 09:00 - 17:00
We starten de eerste dag van de Masterclass om 09.00. Het programma op deze eerste dag is inclusief diner en loopt ook in de avond door met een avondspreker. Om 17.00 uur op de tweede dag sluiten we deze Masterclass af.

Locatie
Regio Utrecht

Contact
Mocht je vragen over hebben, stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547.

Kosten

€ 1.750* Masterclass Executive Marketing
€ 1.485* voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA.

De kosten voor de gehele opleiding Marketing-D (D1, D2 en D3)  bedraagt € 6.695*, mits in een keer geboekt. De gehele opleiding voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA bedraagt € 5.950*. 

*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW. Indien de btw in zijn geheel niet kan worden teruggevorderd, gelieve contact op te nemen. 

Inclusief / Exclusief

De Masterclass is inclusief literatuur, catering op de beide dagen en een diner op de eerste dag. Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.

Tijdsinvestering

Deze Masterclass bestaat uit twee aansluitende dagen en vormt module D1 van de opleiding Marketing-D die voorts uit 2 modules van 4 dagen bestaat (D2 en D3). Elke module is apart te volgen en te boeken.

Indien alle drie de modules binnen een tijdsbestek van twee jaar gevolgd zijn, mag je desgewenst meedoen aan het examen Marketing-D, waarbij je bij goed gevolg het Marketing-D diploma ontvangt.

Literatuur

Eventuele artikelen en lesmaterialen worden ter beschikking gesteld.

Kwaliteitsborging

Deelnemers
Aan de Masterclass Executive Marketing (D1) kunnen maximaal 30 deelnemers meedoen (aan de modules D2 en D3 maximaal 15 deelnemers per module). Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.

Accreditatie
De opleiding Marketing-D is geaccrediteerd door het NIMA waarmee er ook PE-punten mogen worden toegekend.

Iris-partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van een of twee Iris-partners.

Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn naast hun betrokkenheid bij de Iris Academy nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen en kunnen zij hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten in de opleidingen blijven inbrengen.

Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En Iris legt de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld door de deelnemers, worden beloond met een NPS van tenminste +30 en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.

Overnachting

Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.

Ik heb een vraag

Suggesties: Hoe kan ik mijn plekje reserveren, terwijl ik wacht op goedkeuring van mijn werkgever? / Hoe kan ik me opgeven voor een latere opleiding? / Wie kan ik het beste laten deelnemen?

Wees er snel bij, vol=vol

Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek. 

Meld je hier gratis aan