Menno schreef drie boeken over advertising en e-commerce, en werkte recent mee aan een SWOCC publicatie. Momenteel is hij, naast zijn werkzaamheden, bezig met zijn PhD aan de Universiteit van Amsterdam. Daar zit hij ook in de Raad van Advies. Hij won verschillende prijzen, waaronder twee Hans du Chatinier AMMA awards, en stond op het podium op Cannes met een unieke AI tool die hij samen met Google ontwikkelde (toen AI nog niet zo toegankelijk was als vandaag). Kortom, Menno is een early adopter met een heldere visie op wat technologie kan brengen. Daarbij is zijn mantra 'learning by doing' en moedigt hij een experimentele cultuur aan bij teams van bureaus en bedrijven. Menno ziet Marketing (Communicatie) als een doorlopend experiment, waarbij er continue gemeten, geleerd, vernieuwd en bijgestuurd wordt. Daarbij gaat het steeds meer om de totstandbrenging van een waarde-uitwisseling tussen consument en producent. Hoe groter de geleverde waarde, hoe directer er gecommuniceerd kan worden (door consent, directe communicatie via owned media en opbouw van 1P data). Menno bracht dit bij IPG en GroupM in de praktijk en helpt bij boutique consultancy Onbrdng de strategie van bedrijven te vertalen naar data en AI-gedreven toepassingen.