Frank Peters is oprichter en eigenaar van VIRTUS Communications, strategische adviesbureau dat zich richt op het bouwen en beschermen van reputaties. Vanuit zijn bureau adviseert Frank opdrachtgevers in het bedrijfsleven, non profit en de overheid. Klanten zijn onder meer TNO, Achmea, ABN AMRO, SmurfitKappa, Zilveren Kruis, KPMG, CMS, Robeco, Interpolis, Glastuinbouw Nederland en veel zorginstellingen. Frank is gastdocent reputatiemanagement, crisiscommunicatie en integer leiderschap in opleidingen aan een aantal universiteiten (o.m. Nijenrode, TIAS en Católica University Lisbon) en business schools (o.m. Beeckestijn Business School). Frank is daarnaast mede-eigenaar van IRIS Academy. Hij heeft inmiddels een zevental vakboeken gepubliceerd over reputatiemanagement, crisiscommunicatie en woordvoering. Waaronder ‘Het Juiste Doen als Niemand Kijkt’, over integer leiderschap, dat de shortlist bereikte voor managementboek van het jaar 2022. In november 2022 verschijnt ‘Van Winst naar Waarde’, over de rol van stakeholderengagement in langetermijnwaardecreatie. Frank is lid van de raad van advies van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) van de Universiteit van Amsterdam en bestuurslid van onder meer het Volwassenenfonds Kunst en Cultuur.