Opleiding: Sustainable Marketing & Humanizing Growth

Marketing heeft de unieke en essentiële rol om organisaties te helpen een duurzame toekomst te bouwen. Deze opleiding geeft je de strategische kaders en praktische modellen om die rol te pakken. Het biedt een verkorte versie van het internationale Humanized Growth leiderschapsprogramma waar inmiddels 400 CMOs hebben ervaren hoe ze waarde kunnen creëren voor alle stakeholders náást waarde voor hun aandeelhouders. Tijdens de sessies begeleiden ervaren CMO’s en een van de kerndocenten jou om nieuwe groeikansen te ontdekken die het welzijn van mens en planeet vooropstelt, media en advertising duurzamer in te zetten, sustainable consumentengedrag te beïnvloeden en de invloed van jezelf en de impact van je organisatie te vergroten. 

Elementen van de opleiding

  • Inclusief benchmark - hoe scoort mijn merk in vergelijking tot andere merken.
  • Inclusief begeleiding - de cursus is volledig gericht op de praktijk en helpt je om de inzichten en strategieën direct te implementeren in jouw werk. Tussen de twee-daagse en de slotdag worden er sparrings momenten ingepland.

Artikel Winstgevende oplossingen voor de problemen in de wereld: "Wie dit leest is een vervuiler"
Artikel De unieke rol van marketing in het drijven van sustainable-groei

3 dagen | 24 jan en 13+14 feb '25
€2.250* voor 3-dagen / € 3.500* voor 6 dagen
Locatie: Regio Utrecht
*Genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.
Aljan de Boer
Frank van den Driest
Guy van Liemt RM

Ontwikkeld en begeleid door:

Aljan de Boer, Frank van den Driest, Guy van Liemt RM
Opleiding Leiding Details Programma
Ik heb een vraag
Inschrijven

Opleiding

Voldoet de opleiding aan jouw behoeften?

Sustainable marketing gaat verder dan het communiceren van je purpose en het vermijden van greenwashing. Ja, elke keer als een merk, een marketeer, een mediastrateeg of een creatief een beslissing maakt, hebben ze de kans om duurzaam of niet-duurzaam gedrag te promoten. Maar het gaat nog meer over het erkennen van de rol die marketing speelt in het vinden van winstgevende oplossingen voor de problemen in de samenleving. De vraag is welke stappen we kunnen zetten als marketing industrie om een duurzame toekomst te bouwen waarin het welzijn van mens en planeet voorop staat.

Deze cursus is gebaseerd op de laatste inzichten, nieuwste theorieen en bewezen praktische modellen uit de wereld van marketing. Daarnaast hebben de afgelopen vier jaar met meer dan 400 CMO's uit alle hoeken van de wereld samengewerkt in ons internationale leiderschapsprogramma. Sinds kort bieden we een verkorte versie van dit programma aan in Nederland, onder de vlag van de Iris Academy.

Wat leer je?

De opleiding inspireert en begeleidt marketing professionals om positieve maatschappelijke impact te creëren met hun organisaties. Iedere organisatie weet dat korte-termijn winstmaximalisatie voor aandeelhouders niet langer volstaat en dat we omweg zijn naar een wereld waarin waarde wordt gecreëerd voor alle stakeholders: collega’s, consumenten en communities. De transitie van shareholder-denken naar stakeholder-denken vraagt om humanizing growth en sustainable marketing. Professionals die deze principes omarmen en doorvoeren hebben de kans om consumentengedrag positief te beïnvloeden, innovaties voor te brengen waar de wereld iets aan heeft en de invloed van hen zelf en hun organisaties te vergroten. 

Deze opleiding leert je strategische kaders en praktische tools toe te passen om de transitie en transformatie van jouw organisatie en jezelf als leider te versnellen en succesvol te implementeren. Daarin wordt je gefaciliteerd om moeilijke discussies over groei, consumptie en greenwashing te voeren. Je zult uitdagingen identificeren binnen je organisatie en deze direct aangaan door sustainable marketing modellen toe te passen. 

Daarmee geeft deze opleiding jou de essentiële upgrade en unieke kans om de nieuwe de rol van marketing te pakken binnen organisaties en onze samenleving.

Marketing, zoals het vandaag wordt gepraktiseerd in het bedrijfsleven en hoe het wordt onderwezen op business schools, is nog steeds en vooral gebaseerd op het maken van winst. Marketing bepaald wat de mens consumeert en welke resources op mondiale schaal worden gebruikt. Daarmee is vrijwel iedere industrie vervuilend geworden. Gelukkig kan marketing ook anders ingezet worden zodat het positieve verandering teweegbrengt. Deze cursus leert je hoe dat werkt. 

Achtergrond

De opleiding is gebaseerd op de Growth Study waarmee we middels 750 interviews met business leaders en 5000 respondenten op onze enquête, een AI-analyse van 3000 publicaties over groei en een analyse van 3,5 miljoen LinkedIn-gebruikers, hebben ontdekt dat winnende organisaties en merken zich richten op humanizing growth; waardecreatie voor alle stakeholders, in plaats van alleen waarde creatie voor aandeelhouders. De resultaten uit het onderzoek zijn vertaalt naar een raamwerk en bouwstenen waarmee de marketing leiders meer impact kunnen maken. Deze bouwstenen vormen onderdeel van de opleiding Humanizing Growth & Sustainable Marketing. Het onderzoek laat ook zien dat marketing professionals die de principes van humanizing growth en sustainable marketing doorvoeren versterken hun positie en invloed binnen de organisaties. Momenteel loopt er een diepgaande vervolgstudie, de Impact Study. De belangrijkste en meest relevante inzichten uit de Impact Study komen ook terug in de opleiding Humanizing Growth & Sustainable Marketing

De sessies

  • Zowel de fundamentals als de advanced course bestaat uit twee dagen en een slotdag. 
  • De twee dagen zijn aansluitend, op een locatie waar ook een overnachting geboekt kan worden. Zo garanderen we een volledige focus en onderdompeling in het programma.  
  • De twee-daagse bestaat uit een theorie en een praktijk deel. De theorie wordt verzorgd door de kerndocenten. De praktijk vindt plaats onder begeleiding van een zeer ervaren CMO met minimaal 20 jaar (internationale) werkervaring. Tijdens de twee-daagse brengen we theorie en praktijk bij elkaar om zowel te reflecteren als direct over te gaan tot implementatie. 
  • De dagen zijn super interactief. Verwacht geen lange college’s maar Ted-Talk stijl inspiratie, afgewisseld met break-outs waarin je onder begeleiding van de docenten, CMOs en je medecursisten direct aan de slag gaat met de strategie en plannen voor jouw merk en organisatie.
  • Je zult constant inventariseren waar er nieuwe kansen liggen en waar jij voor of achterloopt zodat je gericht verbeteringen kunt aandragen voor je organisatie. 
  • Aan het eind van de twee-daagse heb je een actieplan welke je in praktijk kunt brengen. 
  • Tussen de twee-daagse en de slotdag wordt je gecoacht door je buddy uit de opleiding en door je kerndocent. Optioneel voer je een aantal interviews met belangrijke interne en externe stakeholders om je plannen te toetsen. 
  • Op de slotdag presenteer je jouw voortgang en spar je met de docenten, CMOs en je medecursisten over eventuele aanscherping en verbeteringen.
Bekijk het volledige opleidingsprogramma

Leiding

Aljan de Boer

Aljan de Boer

Head of Inspiration TrendsActive & Community Director at IRG

Meer over Aljan de Boer
08 01

Frank van den Driest

Co-founder the Institute for Real Growth

Meer over Frank van den Driest

Gastsprekers

Details

Data en locatie

Najaar 2024

Foundation opleiding  
Dag 1 & 2 Datum nog te bepalen
Dag 3 (slotdag) Datum nog te bepalen
   
Voorjaar 2025  
Advanced opleiding  
Dag 1 Vrij 24 januari 2025
Dag 2 & 3 (slotdag) Do 13+ vrij 14 februari 2025

Programma tijden
09.30 - 17.30 

Locatie
Regio Utrecht

Contact
Mocht je vragen over hebben, stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547.

Kosten

€2.250* 3-daagse Foundation opleiding - najaar 2024
€2.250* 3-daagse Advanced opleiding - voorjaar 2025

Kosten voor beide opleidingen samen €3.500*.

*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.

Inclusief / Exclusief

De Masterclass is inclusief literatuur, catering op de beide dagen en een diner op de eerste dag. Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.

Tijdsinvestering

De opleiding bestaat uit twee 3-daagsen, een in Q4 2024 en een in Q1. Deze zijn los te boeken of samen. In de planning wordt rekening gehouden met schoolvakanties en feestdagen. 

  • Foundation opleiding: 2 dagen + 1 slotdag (Q2 2024)
  • Advanced opleiding: 2 dagen + 1 slotdag (Q4 2024)
  • Implementatie gebeurt ‘on the go' en 'on the job’. 
  • Optie: om quantitative benchmark uit te voeren (ongeveer 4 uur).
  • Optie: Stakeholder interviews (ongeveer 5 uur).
  • Artikelen worden beschikbaar gesteld. Lezen is vrijwillig.

Literatuur

Deze opleiding is inclusief literatuur.

Kwaliteitsborging

Deelnemers

Er doen maximaal 20 deelnemers aan deze opleiding mee, zodat we ruim aandacht kunnen besteden aan de vragen en cases van elke specifieke deelnemer. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld. 

Iris partners

De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van twee Iris-partners. Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn (naast Iris Academy) nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen én kunnen zij blijvend hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten inbrengen. 

Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En we leggen de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld, met een NPS van tenminste +30 worden beloond en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.

Overnachting

Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.

Ik heb een vraag

Suggesties: Hoe kan ik mijn plekje reserveren, terwijl ik wacht op goedkeuring van mijn werkgever? / Hoe kan ik me opgeven voor een latere opleiding? / Wie kan ik het beste laten deelnemen?

Wees er snel bij, vol=vol

Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek. 

Meld je hier gratis aan