Marketing heeft de unieke en essentiële rol om organisaties te helpen een duurzame toekomst te bouwen. Deze opleiding geeft je de strategische kaders en praktische modellen om die rol te pakken. Het biedt een verkorte versie van het internationale Humanized Growth leiderschapsprogramma waar inmiddels 400 CMOs hebben ervaren hoe ze waarde kunnen creëren voor alle stakeholders náást waarde voor hun aandeelhouders. Tijdens de sessies begeleiden ervaren CMO’s en een van de kerndocenten jou om nieuwe groeikansen te ontdekken die het welzijn van mens en planeet vooropstelt, media en advertising duurzamer in te zetten, sustainable consumentengedrag te beïnvloeden en de invloed van jezelf en de impact van je organisatie te vergroten.
Elementen van de opleiding
Artikel Winstgevende oplossingen voor de problemen in de wereld: "Wie dit leest is een vervuiler"
Artikel De unieke rol van marketing in het drijven van sustainable-groei
Sustainable marketing gaat verder dan het communiceren van je purpose en het vermijden van greenwashing. Ja, elke keer als een merk, een marketeer, een mediastrateeg of een creatief een beslissing maakt, hebben ze de kans om duurzaam of niet-duurzaam gedrag te promoten. Maar het gaat nog meer over het erkennen van de rol die marketing speelt in het vinden van winstgevende oplossingen voor de problemen in de samenleving. De vraag is welke stappen we kunnen zetten als marketing industrie om een duurzame toekomst te bouwen waarin het welzijn van mens en planeet voorop staat.
Deze cursus is gebaseerd op de laatste inzichten, nieuwste theorieen en bewezen praktische modellen uit de wereld van marketing. Daarnaast hebben de afgelopen vier jaar met meer dan 400 CMO's uit alle hoeken van de wereld samengewerkt in ons internationale leiderschapsprogramma. Sinds kort bieden we een verkorte versie van dit programma aan in Nederland, onder de vlag van de Iris Academy.
De opleiding inspireert en begeleidt marketing professionals om positieve maatschappelijke impact te creëren met hun organisaties. Iedere organisatie weet dat korte-termijn winstmaximalisatie voor aandeelhouders niet langer volstaat en dat we omweg zijn naar een wereld waarin waarde wordt gecreëerd voor alle stakeholders: collega’s, consumenten en communities. De transitie van shareholder-denken naar stakeholder-denken vraagt om humanizing growth en sustainable marketing. Professionals die deze principes omarmen en doorvoeren hebben de kans om consumentengedrag positief te beïnvloeden, innovaties voor te brengen waar de wereld iets aan heeft en de invloed van hen zelf en hun organisaties te vergroten.
Deze opleiding leert je strategische kaders en praktische tools toe te passen om de transitie en transformatie van jouw organisatie en jezelf als leider te versnellen en succesvol te implementeren. Daarin wordt je gefaciliteerd om moeilijke discussies over groei, consumptie en greenwashing te voeren. Je zult uitdagingen identificeren binnen je organisatie en deze direct aangaan door sustainable marketing modellen toe te passen.
Daarmee geeft deze opleiding jou de essentiële upgrade en unieke kans om de nieuwe de rol van marketing te pakken binnen organisaties en onze samenleving.
Marketing, zoals het vandaag wordt gepraktiseerd in het bedrijfsleven en hoe het wordt onderwezen op business schools, is nog steeds en vooral gebaseerd op het maken van winst. Marketing bepaald wat de mens consumeert en welke resources op mondiale schaal worden gebruikt. Daarmee is vrijwel iedere industrie vervuilend geworden. Gelukkig kan marketing ook anders ingezet worden zodat het positieve verandering teweegbrengt. Deze cursus leert je hoe dat werkt.
De opleiding is gebaseerd op de Growth Study waarmee we middels 750 interviews met business leaders en 5000 respondenten op onze enquête, een AI-analyse van 3000 publicaties over groei en een analyse van 3,5 miljoen LinkedIn-gebruikers, hebben ontdekt dat winnende organisaties en merken zich richten op humanizing growth; waardecreatie voor alle stakeholders, in plaats van alleen waarde creatie voor aandeelhouders. De resultaten uit het onderzoek zijn vertaalt naar een raamwerk en bouwstenen waarmee de marketing leiders meer impact kunnen maken. Deze bouwstenen vormen onderdeel van de opleiding Humanizing Growth & Sustainable Marketing. Het onderzoek laat ook zien dat marketing professionals die de principes van humanizing growth en sustainable marketing doorvoeren versterken hun positie en invloed binnen de organisaties. Momenteel loopt er een diepgaande vervolgstudie, de Impact Study. De belangrijkste en meest relevante inzichten uit de Impact Study komen ook terug in de opleiding Humanizing Growth & Sustainable Marketing
Najaar 2024
Foundation opleiding | |
Dag 1 & 2 | Datum nog te bepalen |
Dag 3 (slotdag) | Datum nog te bepalen |
Voorjaar 2025 | |
Advanced opleiding | |
Dag 1 | Vrij 24 januari 2025 |
Dag 2 & 3 (slotdag) | Do 13+ vrij 14 februari 2025 |
Programma tijden
09.30 - 17.30
Locatie
Regio Utrecht
Contact
Mocht je vragen over hebben, stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547.
€2.250* 3-daagse Foundation opleiding - najaar 2024
€2.250* 3-daagse Advanced opleiding - voorjaar 2025
Kosten voor beide opleidingen samen €3.500*.
*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.
De Masterclass is inclusief literatuur, catering op de beide dagen en een diner op de eerste dag. Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.
De opleiding bestaat uit twee 3-daagsen, een in Q4 2024 en een in Q1. Deze zijn los te boeken of samen. In de planning wordt rekening gehouden met schoolvakanties en feestdagen.
Deze opleiding is inclusief literatuur.
Deelnemers
Er doen maximaal 20 deelnemers aan deze opleiding mee, zodat we ruim aandacht kunnen besteden aan de vragen en cases van elke specifieke deelnemer. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.
Iris partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van twee Iris-partners. Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn (naast Iris Academy) nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen én kunnen zij blijvend hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten inbrengen.
Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En we leggen de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld, met een NPS van tenminste +30 worden beloond en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.
Stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547. Wij informeren je graag over de overnachtingsmogelijkheden.
Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek.