Opleiding: Succesvol Samenwerken - vanuit wederzijds begrip tussen adverteerder en bureau

Heb je het gevoel dat je meer kan halen uit je samenwerking met opdrachtgever en/of bureaupartners? Verdiep en verbreed je kennis met de opleiding: “Succesvol Samenwerken: vanuit wederzijds begrip tussen adverteerder en bureau.”

In deze 5-daagse opleiding leg je de basis voor een top samenwerking waarbij je leert van de kennis en ervaringen van top sprekers uit de praktijk, van succesvolle cases én van de ervaringen van jouw medestudenten. Elke opleidingsdag wordt een ander thema behandeld waarbij we je meenemen in verschillende perspectieven zodat je als professional je eigen visie kan ontwikkelen.

5 dagen | nog te bepalen | Najaar 2024
€3.500* opleidingsprijs | € 2.995* voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA.
Locatie: DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
*Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.
Carolien van 't Hek

Ontwikkeld en begeleid door:

Carolien van 't Hek

Programma


Dag 1

Samenwerken

“A team is not a group who works together, it is a group who trust each other.”

  • Wat zijn de voorwaarden van effectieve samenwerking en hoe creëer je deze? Wat zijn de valkuilen en hoe krijg je vertrouwen in elkaar en hoe behoud je dat?
  • Wat zoek je in de samenwerking, wat voor relatie wil je, hoe maak je dat duidelijk en hoe geef je daar invulling aan? Verschillende vormen van samenwerking, de rol voor accountability en aansturing. 


Dag 2

Kijkje in de keuken

“Understanding the needs of a business is the starting point of every project.”

  • Hoe functioneren de verschillende partijen: wat zijn hun doelen, hoe zijn ze georganiseerd, wat is hun businessmodel, waar worden de mensen op afgerekend/hoe worden ze aangestuurd?
  • Waar liggen voor elk van de partijen de belangrijkste uitdagingen (en angsten) naar de nabije toekomst?
  • Een toelichting en blik vooruit vanuit de verschillende perspectieven.


Dag 3

Briefing

“Marketing is the ability to hit the mark.”

  • Waarom is de briefing zo cruciaal? Hoe zorg je ervoor dat je elkaar ook echt goed begrijpt en de verwachtingen kunt managen?
  • Hoe geef je richting in de briefing aan de verschillende belangen vanuit strategie, creatie en media & middelen? En hoe maak je het ook de basis voor een succesvol project van begin tot eind?


Dag 4

Creatie

“Make it simple, but significant.”

  • Hoe schep je de juiste voorwaarden om creatieven tot hun beste werk te laten komen?
  • Optimaal samenwerken om tot winnende campagnes te komen.
  • Waar wordt creativiteit op getoetst en belangrijker nog, hoe beoordeel je nou creativiteit, zowel concepten als uitingen?


Dag 5

Media

“Don’t push people to where you want to be, meet them where they are.”

  • Wat is nou de kracht van media: welke belangrijke stromingen en inzichten liggen hieraan ten grondslag? Wat zijn de laatste ontwikkelingen op het gebied van media?
  • Wat is er mogelijk & nodig om samen tot het optimale mediaplan te komen?