Integriteit is de heilige graal van merkleiderschap en cruciaal voor het bouwen en behouden van een sterke reputatie voor je merk. Handelt jouw (merk)organisatie integer, ook als niemand kijkt? Het is tegenwoordig de grootste uitdaging voor organisaties en hun merken om te voldoen aan de heersende verwachtingen en waarden en normen, vanuit de omgeving van interne en externe stakeholders.
Als je deze verwachtingen in kaart brengt, beschik je over een nieuw perspectief en fundamenteel vertrekpunt voor het handelen en het gedrag van je merk. In deze opleiding leer je hoe je integriteit internaliseert in jouw merkcultuur, gedrag en gemeenschappelijke vertrekpunten (missie, visie, purpose, waarden en normen).
De omgeving die meer druk uitoefent en de rol van reputatiemanagement in dit nieuwe perspectief
Omgaan met stakeholderkapitalisme en het realiseren van stakeholderengagement in de praktijk, als onderdeel van langetermijnwaardecreatie voor alle stakeholders
Inzicht in de filosofische stromingen en verkenning van het begrip ethiek
De ontwikkeling van een integere bedrijfscultuur en toepassing van het 3-fasenmodel voor het nemen van meer morele besluiten
Het proces van merkwaarden naar beoogd gedrag en het faciliteren van de interne organisatie als belangrijkste communicatiekanaal voor de merkorganisaties. Wat helpt medewerkers het gewenste gedrag te vertonen?
Nieuw leiderschap, de communicatie/marketingmanager als tegenspreker van de CEO en de toekomstgerichte inrichting van de communicatiefunctie
Slotdag met casusopdracht