Wat moet de marketingcommunicatieprofessional en communicatieadviseur van nu weten om een echte professional of adviseur te kunnen zijn? Zeker in een marketingcommunicatielandschap dat zo snel verandert en steeds meer mogelijkheden biedt, worden keuzes, planmatig te werk gaan en écht begrijpen hoe de verschillende planelementen zich tot elkaar verhouden nog belangrijker. "Marketingcommunicatie in 14 stappen" is dé praktijkgerichte marketing vakopleiding met alle belangrijke marketingcommunicatie-onderwerpen, die met elkaar het fundament en het strategisch marketingcommunicatieplan vormen voor de echte marketingcommunicatieprofessional.
Deze opleiding wordt gegeven door de auteurs van het bekroonde en veelgebruikte boek Marketingcommunicatie in 14 stappen: Guy van Liemt en Gert Koot. Zij hebben veel ervaring in het ontwikkelen en verzorgen van marketing- en communicatieopleidingen. Daarnaast adviseren zij diverse organisaties in hun merk-, marketing- en communicatiebeleid.
Leren van vakgenoten die hun kennis en inzichten met je delen. Je eigen kennis aanvullen met theorieën, inzichten, modellen en cases... om er natuurlijk vervolgens direct mee aan de slag te kunnen!
Aan deze behoeften voldoet Iris in al haar opleidingen. Maar hoe draagt de opleiding “Marketingcommunicatie in 14 stappen” specifiek bij aan jouw situatie en de problemen waar je tegenaan loopt?
De opleiding Marketingcommunicatie in 14 stappen is bedoeld voor de marketingcommunicatieprofessional en de professional die behoefte heeft aan een verdere verdieping en meer structuur in het vakgebied marketingcommunicatie. De opleiding combineert theoretische kennis en inzichten met actuele praktijksituaties. Dit impliceert dat de gedeelde kennis aansluit bij het vakgebied van vandaag en daardoor ook direct toepasbaar is. Belangrijk, want marketingcommunicatie is een vakgebied waarin er steeds meer mogelijkheden zijn en het dus steeds moeilijker is om niet alleen de juiste strategische keuzes te maken maar die ook te kunnen onderbouwen. De opleiding helpt je om gestructureerd en strategisch te denken. Dus komen alle belangrijke begrippen en elementen voorbij. Maar misschien nog wel belangrijker; hoe die zich tot elkaar verhouden en tezamen een logisch verband vormen om zelf een strategisch en onderbouwd marketingcommunicatieplan te maken.
Want in een wereld waarin ongeveer alles mogelijk is, en er iedere dag weer nieuwe opties bijkomen, kun je niet zonder een gedegen fundament. Opvallen is tegenwoordig niet meer zo moeilijk. In een hybride mediawereld van echt, virtueel en soms zelfs fake zijn er meer dan voldoende mogelijkheden. Maar hoe weet je dan of deze keuzes echt gaan werken en een bijdrage kunnen leveren aan de doelstellingen van de organisatie, aan de marketing- en marketingcommunicatiedoelstellingen? Passen deze keuzes bij de organisatie en het merk? De 14 stappen als structuur zorgen binnen al deze veranderingen voor houvast en helderheid waarin tevens ruimte is om met al die veranderingen rekening te houden.
Situaties of vragen die bijvoorbeeld aan de orde kunnen zijn:
Herken je jezelf in deze situatie, heb je ook behoefte aan een gedegen fundament, wil je binnen jouw organisatie de professional zijn die het geheel kan overzien? Dan is “Marketingcommunicatie in 14 stappen” een uitstekende investering voor jou.
Zit je in een andere situatie, of met andere vragen en wil je weten of deze opleiding daarop aansluit? Neem dan zeker contact met ons op, wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.
“Marketingcommunicatie in 14 stappen” leidt tot marketingcommunicatieprofessionals die hun vak verstaan, die zelfstandig, actief en effectief hun rol kunnen gaan. Met kennis van zaken die exact weten hoe de verschillende marketingcommunicatiethema's zich tot elkaar verhouden.
Op een praktijkgerichte manier doorgrond je alle onderliggende zaken, die nodig zijn om succes te boeken met marketingcommunicatie, een vak dat snel verandert en eindeloze keuzemogelijkheden biedt. Stap voor stap kom je tot een strategisch marketingcommunicatieplan waarbij media natuurlijk zijn en alle onderdelen logisch op elkaar aansluiten:
Dit is een uitstekende oefening voor de marketingcommunicatieprofessional en communicatieadviseur om een logisch, compleet en grondig marketingcommunicatieplan te schrijven.
Deze opleiding is bedoeld voor:
“Marketingcommunicatie in 14 stappen” wordt verzorgd door Guy van Liemt en Gert Koot. Zij zijn de ontwerpers, samenstellers en hoofddocenten van deze opleiding. Samen schreven zij Marketingcommunicatie in 14 stappen, uitgeroepen tot beste marketingstudieboek, dat wordt gebruikt als een standaard door veel opleidingen en hogescholen. Gert en Guy zijn gepassioneerde vakliefhebbers met jarenlange ervaring in het ontwikkelen en verzorgen van marketing- en communicatieonderwijs met zeer hoge beoordelingen. Die daarnaast nog steeds op hoog niveau actief zijn als adviseurs van vele organisaties in hun marketing-, communicatie- en merkbeleid en deze ervaringen meenemen naar hun opleidingen.
Bekijk het volledige opleidingsprogrammaBedrijfseconoom, docent, spreker, marketing-, marketingcommunicatie- en merkadviseur, lid van het NIMA College van Register Marketeers
Meer over Guy van Liemt RMEigenaar Branded Entertainment, docent, auteur, spreker en marketing- en communicatie-adviseur
Meer over Gert KootVoorjaar 2025 | |
Vrijdag 17 januari |
Programma tijden
Van 9.00 tot 17.00 uur.
Locatie
Regio Utrecht
Contact
Mocht je vragen over hebben, stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06 5027 5547.
€ 2.795* opleidingsprijs
€ 2.375* voor leden van NIMA, bvA, VIA, Logeion of SWOCC.
*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.
Het wordt aanbevolen om voorafgaand aan elke opleidingsdag de hoofdstukken door te nemen die op de opleidingsdag behandeld worden (zelfstudie, 2 tot 4 uur per opleidingsdag).
Marketingcommunicatie in 14 stappen van Guy van Liemt & Gert Koot (2021, 2e druk). Dit boek wordt gebruikt door Iris Academy en vooraf verzonden (inbegrepen in de opleidingsprijs). Eventueel overige artikelen en lesmaterialen worden ook ter beschikking gesteld.
Deelnemers
Er doen maximaal 20 deelnemers aan deze opleiding mee. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.
Accreditatie
De opleiding “Marketingcommunicatie in 14 stappen” is geaccrediteerd door het NIMA waarmee er ook PE-punten mogen worden toegekend.
Iris partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van een of twee Iris-partners.
Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn naast hun betrokkenheid bij de Iris Academy nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen en kunnen zij hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten in de opleidingen blijven inbrengen.
Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En Iris legt de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld door de deelnemers, worden beloond met een NPS van tenminste +30 en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.
Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek.