Alle trendrapporten van 2024

Gert Koot

Auteur:

Gert Koot

Scherm­Afbeelding 2024 01 02 Om 12.24.16
Blog
2 January 2024

 

ALLE trendrapporten!

De start van een nieuw jaar wordt gekenmerkt door de onvermijdelijke lijstjes. We kijken allemaal in het koffiedik om een redelijk beeld te krijgen van de belangrijkste ontwikkelingen voor 2024. Ieder zichzelf respecterend bureau, adviesgroep, consultancy of trendanalist heeft vaak een mooi rapport gemaakt met hun specifieke insights voor 2024. Denkwerk, kennis en wijsheid. Contentmarketing in zijn meest optimale vorm. Gelukkig is er dan altijd een gepassioneerde held die de moeite neemt om al deze rapporten op te sporen en samen te brengen in een Google Drive document zodat je niet zelf op zoek hoeft te gaan naar al deze gratis wijsheid.

En het is inderdaad een mooie verzameling.  Van het “most Contagious Report” via “Dentsu Creative Trends 2024”, naar de trends van “Dept 2024”, E-marketer “Advertising Trends to watch in 2024”, Forrester, Gartner, Interbrand, Ipsos, Kantar, Publicis, PWC, Trendhunter en nog veel meer. Meer dan voldoende informatie als basis voor toepasselijke insights en kennis.

 

Eigen-wijsheid

Tegelijkertijd zijn al deze rapporten ook een beetje ‘geleende’ wijsheid. Geleende wijsheid is prima te gebruiken als basis maar vaak te algemeen en te weinig specifiek. We weten inmiddels dat een standaardoplossing is anno 2024 bijna niet meer mogelijk. Een checklist geeft je hooguit houvast maar is geen garantie voor succes. Dus is er een groeiende noodzaak voor het ontwikkelen van je eigen-wijsheid. 

Je eigen-wijsheid ontstaat in een omgeving waar kennis, inspiratie en ruimte is voor het ontwikkelen van jezelf als mens, als professional, en als deelgenoot van een collectief van vakidioten. Inspireren we elkaar met nieuwe inzichten en perspectieven. Om je anders te laten kijken naar de rol en betekenis voor jezelf, je organisatie en je vakgebied.

Oog in oog met onze ervaren partners, docenten, sprekers en andere deelnemers dompelen we je onder in diepgaande vakkennis. En inspireren jou én elkaar met nieuwe inzichten en perspectieven. Om je anders te laten kijken naar de rol en betekenis voor jezelf, je organisatie en je vakgebied.

Voor 2024 hebben we een mooi programma samengesteld. Een programma voor Marketeers, Communicatieprofessionals, Leiders en Vernieuwers. Dus wat is een beter begin van 2024 dan een investering in je eigen-wijsheid?