Integriteit is de heilige graal van merkleiderschap en cruciaal voor het bouwen en behouden van een sterke reputatie voor je merk. Handelt jouw (merk)organisatie integer, ook als niemand kijkt? Het is tegenwoordig de grootste uitdaging voor organisaties en hun merken om te voldoen aan de heersende verwachtingen en waarden en normen, vanuit de omgeving van interne en externe stakeholders.
Als je deze verwachtingen in kaart brengt, beschik je over een nieuw perspectief en fundamenteel vertrekpunt voor het handelen en het gedrag van je merk. In deze opleiding leer je hoe je integriteit internaliseert in jouw merkcultuur, gedrag en gemeenschappelijke vertrekpunten (missie, visie, purpose, waarden en normen).
De omgeving die meer druk uitoefent en de rol van reputatiemanagement in dit nieuwe perspectief
Inzicht in de filosofische stromingen en verkenning van het begrip ethiek
Nieuw leiderschap, de communicatie/marketingmanager als tegenspreker van de CEO en de toekomstgerichte inrichting van de communicatiefunctie
Omgaan met stakeholderkapitalisme en het realiseren van stakeholderengagement in de praktijk, als onderdeel van langetermijnwaardecreatie voor alle stakeholders